Обращение АСБОУ к ФГИУ по использованию электронной формы отчетов
07.10.2015 11:36
Асоціація Спеціалістів Банківської Оцінки України
м. Одеса, вул. Мала Арнаутська, 88, кв.18, тел/факс (048) 734-20-47 ЄДРПОУ 35567340
Вих. № 07-10/001/15 від 07.10.2015 р.
Голові Фонду державного майна України Білоусу І.О.
01133 м. Київ, вул. Кутузова, 18/9
Шановний Ігор Олегович!
Впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у діяльність господарських суб'єктів та органів державної влади України має велике значення для забезпечення їх ефективної роботи та є важливою складовою розбудови в Україні інформаційного суспільства. Сьогодні держава при підтримці суспільства активно здійснює заходи щодо впровадження електронного документа, електронного документообігу та електронного цифрового підпису. Отже, не в останню чергу завдяки цьому, рівень інформатизації суспільства, держави та бізнесу в Україні досяг відносно високих показників та продовжує невпинно зростати. Постійно оновлюється і збільшується комп’ютерний парк, модернізуються комунікаційні мережі, удосконалюється нормативно-правова база, що стосується комп’ютерних систем та комунікацій, поширення, використання та цілісності інформації.
Не лишився осторонь і ринок оціночних послуг. Досить активно створюються оціночні електронні інформаційні ресурси, електронні бази даних та спеціалізоване програмне забезпечення. Усе це створює умови надання інформаційних та консультаційних, у тому числі оціночних, послуг фізичним та юридичним особам електронними засобами з використанням електронного документообігу та цифрового підпису. Асоціація спеціалістів банківської оцінки України має намір активно сприяти розвитку цього процесу у сфері оцінки майна та майнових прав. Мета полягає в підвищенні надійності, оперативності та ефективності роботи суб'єктів оціночної діяльності із замовниками (користувачами) оцінки, у тому числі органами державної влади та місцевого самоврядування. Впевнені, що використання цифрового підпису значно підвищить рівень безпеки використання звітів, у частині ідентифікації підпису виконавця, що стає досить актуальним з огляду на скасування обов'язкового використання печатки, та зменшить операційні витрати компанії, пов'язані із паперовим документообігом (друкування, зберігання та інше).
Слід зазначити, що нормативно-правова база електронного урядування в Україні за останні роки була суттєво вдосконалена та розширена. Таким чином, на наш погляд, немає ніяких законодавчих бар'єрів, які б унеможливлювали використання електронного документообігу та електронного підпису у роботі суб'єктів оціночної діяльності. Однак усе нове суспільством сприймається із недовірою та осторогою. Більшість користувачів звітів побоюються застосовувати практику електронного документообігу та електронного підпису у роботі із суб'єктами оціночної діяльності, по-перше, тому що сьогодні це ще не є сталою практикою у органах державної влади та місцевого самоврядування, а, по-друге, оскільки не мають впевненості, що державний регулятор оціночної діяльності, та регулятори, які використовують у роботі звіти про оцінку майна, не сприйматимуть негативно використання електронних звітів про оцінку, підписаних електронним підписом.
Отже, задля розвитку та широкого використання у роботі суб'єктів оціночної діяльності електронного документообігу та цифрового підпису, просимо Фонд державного майна України дати роз'яснення щодо наступних запитань:
- чи є дійсним та може використовуватися, на рівні із звітом про оцінку майна та майнових прав у печатній формі, звіт про оцінку майна та майнових прав, виконаний у електронній формі та підписаний електронним(и) підписом(ами) оцінювача(ів) і керівника суб'єкта оціночної діяльності?
- чи потребує звіт про оцінку майна та майнових прав, виконаний у електронній формі та підписаний електронним(и) підписом(ами) оцінювача(ів) і керівника суб'єкта оціночної діяльності, обов'язкового дублювання у печатній формі?
- чи планує Фонд державного майна України запровадити практику електронного документообігу та електронного підпису у роботі із суб'єктами оціночної діяльності, при виконанні ними оцінки державного та комунального майна?
Також повідомляємо, що у разі позитивної відповіді на поставлені питання, ми плануємо звернутися до Міністерства юстиції України, Національного банку України, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб та інших відомств, що є системними користувачами звітів про оцінку, із проханням сприяти розвитку практики електронного документообігу та електронного підпису у роботі із суб'єктами оціночної діяльності
в.о. Президента СРОО
ГО "Асоціація Спеціалістів
Банківської Оцінки України" Ю. Ковальський